Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2014 15:32 - Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България
Автор: otempora Категория: Технологии   
Прочетен: 3351 Коментари: 5 Гласове:
7

Последна промяна: 24.02.2014 11:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Част 2

Въпрос №2: Безопасен ли е железопътният транспорт и отговорни ли са длъжностните лица към безопасността на влаковото движение?

- Ще поставим автоматични прелези вместо досегашните командвани ръчно от кантонери - обясни транспортният министър Александър Цветков, как ще бъдат употребени едни 140 млн. лв. заем за инфраструктурни проекти (виж  http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=710487). Дали поради заразителния патос на бившия  министър или поради ангажимент на ДП „НКЖИ”, но в железницата, в последните години настъпиха значителни съкращения на кантонери. Комичното в ситуацията е, че прелезите с ръчни и електрически бариери се управляват от прелезопазачи, а не от кантонери. Трагичното е, че „онези” пари влязоха в НКЖИ, но отидоха по други направления, защото не се виждат нови автоматични прелези. За да се спази ангажимента обаче, са проведени съкращения и понеже няма как да се съкратят прелезопазачи, са съкратени кантонерите. Това все пак е само хипотеза, а аз ще стъпвам в материалите си само на здрави факти.

Нека разгледаме материалите в медиите и в Интернет за дерайлирането на 18.01.2014г. на товарен влак между гарите Яна и Мусачево. Какво казва пред Нова телевизия по въпроса за причините и мерките за решаване инж. Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността на Национална компания „Железопътна инфраструктура": „Убеден съм, че щеше да има жертви, ако влакът беше пътнически. 6 200 км е общата дължина на железопътната мрежа и всеки километър от нея не може да бъде охраняван” отбелязва специалистът. Затова според Минчев наказанието за подобни посегателства трябва да е затвор и то над 10 години." (виж http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2935988).

Когато аз започнах работа в железницата, преди 25 години, всеки километър от железния път се обхождаше от кантонери. Искам да кажа на господин Минчев, че наказанието за грабеж на банка не е по-малко от предлаганото от него наказание за кражба на жп елементи, но никоя банка не е оставила нито един от клоновете си без охрана и надзор, като се извинява с многобройните си клонове. Искам да попитам господин главния ревизор, той като отговорен за безопасността в железопътния транспорт, може ли да каже дали в междугарието Яна – Мусачево е извършван обход от кантонери, защото разумните ръководители в железницата, когато няма щатен кантонер на участъка, пускат такъв от друг участък периодически или преди да премине влак? Питам кога за последно е правена последната ревизия на железния път и какви са нейните констатации?image

От горната снимка е видно, че пътят е обрасъл и няма канавки. Липсата на ефективно отводняване е предпоставка за пропадания по ниво и застрашаване сигурността на движението. От снимката е видно, че липсва необходимото количество баласт. Релсо-траверсовата скара е недопустимо оголена. От снимката се вижда, че пред дерайлиралия локомотив има липсващи подложки, но  е видно, че те липсват отдавна, защото релсата в зоната на стегателната плочка е ръждясала, а не изтъркана, както би трябвало да бъде, ако е имало триене между релсата и плочката...  

imageОт тази снимка (вж. снимката в ляво) се вижда, че има толкова изгнили траверси, че тирфоните не държат подложката към траверсата.

Какво главно ревизирате вие господин Минчев, ако не безопасността на жп линиите? Ако приемем, че не сте си свършили работата преди дерайлирането, не видяхте ли състоянието на линията след като ви повикаха на огледа на дерайлиралия влак? Не задахохте ли въпрос на началника на жп секцията, къде са му кантонерите, кой е правил месечна и шестмесечна ревизия на тази линия, какви мерки е предписал за подобряване на състоянието й? Ами че тя, линията, си плаче за дерайлиране и без да са откраднати подложките и скрепленията... Да констатирате, че вследствие на вашето бездействие е възможно да има човешки жертви и да останете на поста си е абсурдно, но нека тежи на съвестта на тези, които са ви назначили. Нека погледнем и тях...

„Ламбрев заяви, че ако цистерните били пълни, то не се знае какво е щяло да се случи - съобщава vesti.bg. (http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/papazov-za-derajliraliia-vlak-tova-si-e-teroristichen-akt-6003276)

"Това за пореден път показва, че е крайно време тези актове, които нашите т.нар. "мургави братя", които не спират да ни крадат, да бъдат записани като терористични актове в НК", посочи директорът на НКЖИ и зададе риторичния въпрос, какви последици щеше да има, ако беше пътнически влак. От НКЖИ ще възстановят движението до няколко дни”, казва Ламбрев.

Не знам какви са му братята на Ламбрев – мургави или светли, но ми е любопитно, той откъде знае, че мургави са крали? Ами ако са били блондини, тогава да пием по една ракия и да забравим ли? Но не там е въпросът. Питам Ламбрев, (в чиито професионални качества аз силно се съмнявам) той дали е видял състоянието на жп линията в района на дерайлирането на 18.01.2014г? Или жп линиите у нас са в такова трагично състояние, че ръководните органи вече са обръгнали и не им прави впечатление?! Дали и той като главния ревизор по безопасността няма да предприеме стъпки за подобряване контрола над железните пътища в бъдеще или ще разчитат като с „пенкилер” да се излекуват проблемите, като се промени Наказателния кодекс?! Ами ако беше паднало дърво на линията и това беше причината за дерайлиране, какво щяха да предложат, да има промяна в закона за горите ли? А ако падне камък на линията или се счупи релса, кой ще им е виновен? Надзор на жп линията трябва да има и всякакви извинения от плиткоумни жепейци са толкова лековати, че само пълни наивници могат да им се хванат.

И накрая министър Папазов... Ами той, човекът, повтаря каквото са му казали, макар да са пълни глупости.

- Това е чист опит за убийство на двамата локомотивни машинисти, защото вървят по един обект на НКЖИ, който е проверяван постоянно от специалистите на НКЖИ за техническа годност и в един момент се краде от оборудването, което го прави непригоден. Ние не можем да следим целия линеен елемент в цялата страна на НКЖИ, това няма как да стане... – заявява министъра.

(виж клипа: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/01/18/mashinistyt-na-derailiraliia-vlak-karal-s-35-km-ch.212930?utm_source=blog&utm_medium=dnesbox&utm_campaign=insidebanner#comment-newest)

Министре, ще ви попитам и вас, как това се правеше преди 20 години? (вижте: Професия кантонер http://btvnews.bg/video/1491372075-Profesiya_kantoner.html)

Ще ви отговоря: тогава за директори на НКЖИ се назначаваха истински, интелигентни и опитни специалисти.
        Освен това ще ви попитам: като твърдите, че това е "
един обект на НКЖИ, който е проверяван постоянно от специалистите на НКЖИ за техническа годност", как техническата годност е толкова ужасна, че се вижда на снимките?
image    На много места по второстепенните линии състоянието на пътя е такова
/снимката е взета от: http://btvnews.bg/article/bulgaria/zh-p-relsite-obekt-na-sredno-1000-krazhbi-godishno.html/
      Какво казва Красимир Манев, бивш машинист, преди две години: "Бяха съкратени много кантонери, а в същото време на работещите им увеличават километрите на действие. Не може един кантонер да минава 7 км и да отговаря качествено за безопасността. Толкова машинисти уволниха. За какво обслужване говорим. Значи работниците се съкращават, а шефовете стават все повече?!" (виж: http://www.vsekiden.com/89333/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80-%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%B2-%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D1%88-%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82/feed/)

Прикачвам и две други мнения от мрежата по въпроса, понеже са пропити с болка и разбиране на процесите в българската железница:
        1.
image

 2. ДЕРАЙЛИРАЛИЯТ ТОВАРЕН ВЛАК – ПРИМЕР ЗА ЦЯЛОСТНА ПОЛИТИКА НА БЕЗСТОПАНСТВЕНОСТ

виж: http://m.facebook.com/story.php?story_fbid=267889450035901&id=376048339156760

 

Предлагам ви да погледнете заглавията за дерайлирали влакове у нас в последните две-три години, които са показателни за нарастващата опасност, която ни дебне при пътуване с българския железопътен транспорт, но за радост до сега без сериозни последствия:

Влакът Варна-София на косъм от катастрофа! http://www.bnews.bg/article-85589
Вагон от международен влак дерайлира на гара Радунци
http://bnt.bg/news/obshtestvo/vagon-ot-mezhdunaroden-vlak-derajlira-na-gara-raduntsi

Бързият влак от Пловдив за Варна дерайлира
http://btvnews.bg/article/bulgaria/incidenti/barziyat-vlak-ot-plovdiv-za-varna-derailira.html

Товарен влак дерайлира късно снощи
http://vbox7.com/play:7bc65f89

Влак дерайлира при Септември
http://vbox7.com/play:6dbab0f6

Дерайлира влак заради река Марица
http://archive.bnt.bg/bg/news/view/69527

 

 Накрая ще направя обобщение на казаното: Железопътният транспорт в България става все по-опасен.  Надзорът на железните пътища от кантонери намалява. Ръководството на МТС и НКЖИ отхвърлят възможността да бъде наблюдавана цялата железопътна мрежа. Системата за ревизии и контрол на железните пътища, доказала се в миналото, е унищожена при структурните реформи. Вероятността да се достигне до жп катастрофа с човешки жертви е голяма. Изходът е, ръководството на процесите в железницата да се извърши от интелигентни и отговорни  професионалисти.




Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България. Част 1


Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България . Част 3





Гласувай:
7
0



Спечели и ти от своя блог!
1. freeoldmen - Има начин и оправия.
16.02.2014 19:04
Като начало потърпевшите машинисти да се обединят с колегите си от другите дерайлирали композиции и да отправят многомилионен иск към организациите, принудили ги да работят в опасни условия.
Ще кажеш няма да стане, защото "свестните" адвокати са клиенти на богатите, а не на скъсани машинисти.
Освен това, да имаш претенции, трябва да имаш и законната вноска, която се изисква.
Друг път да гледат за кого гласуват, и какво приемат в Парламента.
Кьорав карти не играе, както се изрази скоро видна работодателка.
Поздрави!
цитирай
2. otempora - Ако съдят работодателя си - БДЖ, ще ...
16.02.2014 19:25
Ако съдят работодателя си - БДЖ, ще ги уволнят от работа, ако съдят ДП "НКЖИ", пак ще ги уволнят, защото двете фирми са свързани и конците се дърпат от зам.министъра на транспорта. Гласуването е важно, но и там муцуните са едни и същи, както ти отбеляза под "Петлюва история". Все пак съм съгласен с теб, че е важно за кой ще се гласува. Важни са ангажиментите, които ще бъдат поети. Инак гласуваме за черните им очи.
Поздрави!
цитирай
3. born - Доколкото си спомням този бивш м...
17.02.2014 00:51
Доколкото си спомням този бивш министър Цветков като че ли беше юрист. Тази специалност, както и историци и икономисти, като че ли се явяват най- управленският ешелон. Трагичен с компетентността си. Управляват ни "калинки" без капчица мозък или мафиоги, без капчица свян , затова крайният резултат е трагичен.
цитирай
4. kostadin - Не става дума за кражби на желязо .Това си е диверсия и трудно може да се каже дали циганите крадът от бедност или някой от вънка иска да свали цената на предпр
17.02.2014 21:28
!
цитирай
5. otempora - Тази кражба беше преекспонирана, но не за кражбата ми е думата...
17.02.2014 22:33
Нито е първата кражба, нито е най-голямата, нито пък е свързана с най-тежките щети. Само ще припомня до какво доведе пожарът в спалния вагон в Червен Бряг. И там поради кражби бяха заключили вагона, бяха откраднали пожарогасителя и хората си изгоряха, но не за кражбите е този материал, а за сигурността на железните пътища. Въпросът, който поставям, е защо намалява надзора над железния път и до какво може да доведе това? Влаковата катастрофа в междугарието Яна - Мусачево е само един пример за това, което може да се случи в бъдеще, но с много по-тежки последици.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: otempora
Категория: Лични дневници
Прочетен: 210139
Постинги: 144
Коментари: 127
Гласове: 531