Прочетен: 4081 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 01.03.2014 08:32
Въпрос 3: Спазва ли се ЗОП в НКЖИ ?
Много въпроси, свързани със състоянието на ДП „НКЖИ” ще намерят отговор, ако отговорим на въпроса, спазва ли се закона за обществените поръчки (ЗОП) при възлагане на такива в държавното предприятие, стопанисващо железопътната инфраструктура на Република България? Такива въпроси са:
Защо НКЖИ е в такова тежко финансово състояние?
Защо се изпълняват некачествено голяма част от ремонтни работи на дълготрайни материални активи на предприятието?
Как се реализира кадровата политика на ДП „НКЖИ” и до какво води тя?
Какво става с кадрите, заставащи на пътя не фирми, спечелили обществена поръчка при неспазване на правилата на ЗОП и тръжната процедура?
Имат ли шанс фирми, спазващи правилата на ЗОП и нормативната уредба на държавата, да спечелят обществена поръчка в държавното предприятие и други?
Нека погледнем, какво казва Интернет:
МВР в акция по източени 50 милиона http://www.webcafe.bg/id_1461210785 Фамилията на бившия общински съветник от ГЕРБ в София и лидер на ромската организация ДРОМ Илия Илиев е участвала в мащабна схема за източване на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Това съобщи днес вътрешният министър Цветан Цветанов, след като от прокуратурата обявиха, че обискират и претърсват държавната фирма във връзка с дело за сключване на неизгодни договори, от които са настъпили щети за НКЖИ за около 50 милиона лева. Фамилията на бивш общински съветник от ГЕРБ източила милиони от НКЖИ http://www.mediapool.bg/familiyata-na-bivsh-obshtinski-savetnik-ot-gerb-iztochila-milioni-ot-nkzhi-news187028.html"Правени са обществени поръчки, които са печелени от фирми с по 20 служители персонал", разясни лаконично схемата Цветанов, след което не пожела да уточни дали вече има повдигнати обвинения, тъй като това ще стане ясно след преценката на държавното обвинение."
Кръвосмешение в източването на БДЖ http://www.blitz.bg/news/article/123824 „Проверяват се и връзки на Илиеви със служители на високи постове в БДЖ. Ако МВР-хрътките съберат достатъчно доказателства, се очаква повдигане на обвинения в безстопанственост към пробитите жепейци. Справка в ДАКСИ показва, че Йордан Илиев е в управата на строителната фирма "Енерджи груп 2003". Само през последните две години тя е спечелила конкурси за 17 милиона лева, като 11 милиона от тях са издърпани от НКЖИ. Именно строителният бизнес пък е сламката, с която Илия Илиев се измъкваше от неудобните въпроси, свързани с богатството на фамилията му и огромното имение, което наскоро бе продадено.” БЛИЦ виж: http://archive.bnt.bg/bg/news/view/65297/specializirana_operacija_v_nkjiДве години по късно на въпрос на журналиста Красен Бучков, зададен на 10.02.2014
- Завърши ли сагата с обвиненията към компанията за нарушения при изготвянето и възлагането на обществени поръчки и източване на пари? Какво показа и доказа одитният доклад?
Шефът на инфраструктурата отговаря:
- До този момент никакъв документ официално не е обявил, че от Компанията са източвани пари чрез възлагане на обществени поръчки. Окончателният вътрешен одитен доклад установи пропуски при администрирането на процедурите, като: неспазен срок за отговор на въпрос зададен по реда на чл. 29 от ЗОП; непълно досие на обществена поръчка; неприложени екземпляри от жалби, както и определени решения на контролните органи. Не са установени нарушения по съществото на процедурите допуснати от комисиите по разглеждане и класиране, които са се отразили на крайния резултат. Този факт се установява и от големия брой жалби срещу актове на възложителя, които са отхвърлени от КЗК, като неоснователни, а в последствие решенията са потвърдени и от ВАС.
Смятах да повярвам на шефа на инфраструктурата, но вижте какво казва ПОГЛЕД ИНФО на 02.12.2013г :
Жестоки злоупотреби в НКЖИ! Министър прикрива директора Ламбрев от ГЕРБ
(Прочети цялата статия тук: Жестоки злоупотреби в НКЖИ! Министър прикрива директора Ламбрев от ГЕРБ - Поглед Инфо )
"Според източници, пожелали анонимност, в НКЖИ в последните години имало „изградена стройна схема за източване на пари от обществени поръчки, като досега от нея са се отчитали директно в ГЕРБ, чието назначение е сегашният директор Милчо Ламбрев“. Някои от запознати твърдят, че е „напълно възможно скриването на одита „да е просто опит да се пренасочи отчитането на парите към други кръгове“.
Упоритите слухове гласят, че скриването на доклада и лобистките поправки в Закона за железопътните превози едва не са принудили един от заместник-министрите на транспорта да си хвърли оставката. Най-вероятно е да става дума за Антон Гинев, който още по времето на Тройната коалиция е оглавявал НКЖИ и в момента вече ръководи жп ресора в МТИТС като един от замовете на Данаил Папазов."
Приблизително същото пише и в:
Супер скандал! Министър Папазов крие корупцията с европари в "Железопътна инфраструтура"
http://www.tribali.info/bg/super-skandal-ministar-papazov-krie-koruptsiyata-s-evropari-v-zhelezopatna-infrastrutura/#.UwT5CM7-Uno
По описаната в медиите схема - възлагане на обществена поръчка на голяма фирма, която я прехвърля на нова цена и често с различен предмет на малка фирма, се извършиха редица ремонти, като: ремонт на приемно здание на жп гара Плевен Запад, ремонт на жп сгради в гари Своге и Зверино, ремонти на тунел и отводнителни съоръжения - водостоци и канавки в рамките на обект авариен ремонт от Своге до Зверино... Няма да изброявам, защото няма кой компетентен орган да свърши работа по разкриване на престъпленията. Прокуратурата в България е доказано импотентна по отношение на престъпления, свързани със ЗОП.
Смятах да добавя още факти, в т.ч. и от собствения си ГОРЧИВ опит в сблъсъка с тези мафиотските структури, но нямам сили да си ровя в цялата помия забъркана от тези момченца, които са само едни подлоги на политико-мафиотски-бизнес структурите, увили в пипалата си българската железница.
Накрая ще обобщя: Много закони в българската железница не се спазват, но на челно място е ЗОП. Отговарям на въпроса - не, ЗОП често се нарушава в НКЖИ, особено при големите поръчки, възлагани на български фирми. Възлагането на ОП на „приятелски” фирми, в разрез с правилата на ЗОП, води до високи цени, некачествено изпълнение, убиване на конкуренцията и създаване на монополи, завладяващи пазарите на НКЖИ – за ремонт, доставки, услуги, проектиране и др за много години напред. Послушните кадри, обслуждащи върхушката, се издигат на висши чиновнически постове, а непокорните биват изритвани от компанията.
Вижте още:
Цар Салтан има магарешки уши (или няколко въпроса за миналото, настоящето и бъдещето на железопътния транспорт в Република България)
Eдна предизвестена смърт (или няколко въпроса за миналото, настоящето и бъдещето на железопътния транспорт в Република България)
Защо се скапва железопътната инфраструктура (или няколко въпроса за миналото, настоящето и бъдещето на железопътния транспорт в Република България)
Тунелът под Босфора и възможността да хванем товарите от Азия (или няколко въпроса за миналото, настоящето и бъдещето на железопътния транспорт в РБ)
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България. Част 1
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България. Част 2
Тагове:
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
ВЯРА, КОЯТО ДАВА СИЛИ НА ВСЕКИ БОРЕЦ З...
Учтиви идилци от Дон в Париж
Отзивите, които достигат до мене, могат да се обобщят по следния начин: "ами ти нищо ново не ни казваш, ние си го знаем това, само че нищо не може да се направи..."