Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2014 17:26 - Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България
Автор: otempora Категория: Технологии   
Прочетен: 8563 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 21.02.2014 15:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Част 1

           Въпрос №1: Бърз ли е железопътния транспорт в България?

За да отговоря на този въпрос взех данни от Интернет – от сайта с разписанието на БДЖ (http://razpisanie.bdz.bg/site/search.jsp) и от пътна карта на България с разстояния и маршрути (http://directions.somemaps.com/bg/).

Избрах две направления изток-запад, съответно за северна и южна България и три направления север-юг, съответно в западната част, средната част и източната част на страната. В средната част поради ремонт на железния път и липса на влакове от Свиленград до Стара Загора, избрах маршрута от Стара Загора до Русе, който е най-дълъг за влаковете в средната част на страната по това направление.

В долната таблица са нанесени стойностите на времепътуването с влак и автомобил. Избрани са стойности на най-бързия влак и на най-бързия маршрут на автомобилите. Разстоянието е отчетено по шосейния път.

От таблицата е видно, че времепътуването с влак е около два пъти по-бавно отколкото с автомобил във всички направления.

от

до

разстояние  [км]

времепъту-
ване с автомобил

средна скорост авт.

[км/ч]

времепъту-
ване с влак

средна скорост влак [км/ч]

Кулата

Видин

381

5ч 25м

70,3

11ч 39м

32,7

Стара Загора

Русе

210

2ч 48м

75

5ч 20м

39,4

Бургас

Добрич

179

 

2ч 30м

 

71,6

7ч 12 м

24,9

София

Русе

309

 

3ч 39м

 

116

6ч 00м

51,5

София

Бургас

382

 

3ч 32м

 

108,2

6ч 05м

75,2

Скоростите и времепътуването на влаковете в таблицата отразяват максимално възможните средни скорости по горните железопътни отсечки.

         image

 Ако направим такова сравнение с единствената у нас модерна, нова жп линия, където строителството се извършва съгласно всички правила за магистрални жп линии, ще се види предимството, което може да има железопътния транспорт. 

от

до

разстояние [км]

 времепъту-
ване с автомобил

средна скорост авт.

[км/ч]

времепъту-
ване с влак

средна скорост влак [км/ч]

  Плов-
див

 Димит-ровград

93

1ч 16м

80,2

0ч 55м

101

Тук ще отбележа, че при отчитане на времепътуването и скоростта по тази жп линия има резерви, понеже железопътния състав не може да развие скоростите, които позволява новата жп линия.

Накрая ще обобщя: Скоростите на влаковете по старите и неремонтирани жп линии у нас отстъпват два пъти на скоростите по автомобилните пътища. Отговорът на въпроса: „Бърз ли е железопътния транспорт в България” е НЕ, не е достатъчно бърз, за да е конкурентен на автомобилния.









Приложение - карти на сравняваните маршрути:
Кулата - Видин
image

Стара Загора - Русе
image

Бургас - Добрич
image

София - Русе
image

София - Бургас
image

Пловдив - Димитровград
image




Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България. Част 2




Гласувай:
5



Спечели и ти от своя блог!
1. kostadin - ВСичките ти въпроси и отговори са важни но съвсем не са достатъчни
17.02.2014 21:33
ВСичките ти въпроси и отговори са важни но съвсем не са достатъчни.
Нашият ЖП транспорт и жерезопътната врежа тепърва ще се развива и расте ,но от това ние няма да имаме финансова полза .Този отрасъл ще го глътната големи западни компании.
За тях сега е важно да подбият цената и да докажат пред света ,че не сме в състояние да го развиваме и използваме.
цитирай
2. otempora - Аз съм задал все още само два въпроса ...
17.02.2014 22:46
Аз съм задал все още само два въпроса към днешна дата. Оставалите 18 предстоят. Не смятам, че съм най-разбиращият от железница, но определено съм доста по-подготвен от генералния директор и зам. директорчетата на НКЖИ. Смея да го твърдя, понеже имам повече опит от тях, по-добра теоретична подготовка и за разлика от тях, не са ме спуснали мафиотски фирми в лъскави кабинети, а съм ритал камъни по линиите, чел съм и съм си правил изводи. Сега смятам не само да поставям въпроси, а да дам и отговорите, които ръководството на НКЖИ не може или няма да иска или смее да даде. (Не че на някой му пука за това, като гледам колко прочита съм събрал...)
цитирай
3. kostadin - Съдбата на БДЖ е същата ,като на Кремиковци
18.02.2014 03:03
Обикновено предприятието се източва и след фалита му става собственост на паразитите ,които са го изяли.
Ние сме победена държава и наистина сме колония на запада."Български железници" ,като име може би ще остане ,но файда за народа ни няма да има.
Не са виновни хората -те знаят какъв ще е краят.И това го знаят от момента в който окрадаха керемидите от покривите на ТКЗС-тата.
цитирай
4. otempora - Световната практика е показала, че ...
26.02.2014 00:17
Световната практика е показала, че приватизирането на държавната железопътна инфраструктура не води до добри резултати за развитието на железопътната мрежа. Освен това сега могат да се купят някои жп направления, но поддържането им е толкова скъпо, че няма кандидати. Към друго са прицелени апетитите, друго подготвят бившите жп "величия", сега собственици и управители на строителни фирми и търговци и то е, да обсебят всички обществени поръчки - за ремонт, доставки, проектиране и т.н.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: otempora
Категория: Лични дневници
Прочетен: 302672
Постинги: 144
Коментари: 128
Гласове: 532