Прочетен: 8573 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 21.02.2014 15:39
Част 1
Въпрос №1: Бърз ли е железопътния транспорт в България?
За да отговоря на този въпрос взех данни от Интернет – от сайта с разписанието на БДЖ (http://razpisanie.bdz.bg/site/search.jsp) и от пътна карта на България с разстояния и маршрути (http://directions.somemaps.com/bg/).
Избрах две направления изток-запад, съответно за северна и южна България и три направления север-юг, съответно в западната част, средната част и източната част на страната. В средната част поради ремонт на железния път и липса на влакове от Свиленград до Стара Загора, избрах маршрута от Стара Загора до Русе, който е най-дълъг за влаковете в средната част на страната по това направление.
В долната таблица са нанесени стойностите на времепътуването с влак и автомобил. Избрани са стойности на най-бързия влак и на най-бързия маршрут на автомобилите. Разстоянието е отчетено по шосейния път.
От таблицата е видно, че времепътуването с влак е около два пъти по-бавно отколкото с автомобил във всички направления.
от |
до |
разстояние [км] |
времепъту- |
средна скорост авт. [км/ч] |
времепъту- |
средна скорост влак [км/ч] |
Кулата |
Видин |
381 |
5ч 25м |
70,3 |
11ч 39м |
32,7 |
Стара Загора |
Русе |
210 |
2ч 48м |
75 |
5ч 20м |
39,4 |
Бургас |
Добрич |
179
|
2ч 30м
|
71,6 |
7ч 12 м |
24,9 |
София |
Русе |
309
|
3ч 39м
|
116 |
6ч 00м |
51,5 |
София |
Бургас |
382
|
3ч 32м
|
108,2 |
6ч 05м |
75,2 |
Скоростите и времепътуването на влаковете в таблицата отразяват максимално възможните средни скорости по горните железопътни отсечки.
Ако направим такова сравнение с единствената у нас модерна, нова жп линия, където строителството се извършва съгласно всички правила за магистрални жп линии, ще се види предимството, което може да има железопътния транспорт.
от |
до |
разстояние [км] |
времепъту- |
средна скорост авт. [км/ч] |
времепъту- |
средна скорост влак [км/ч] |
Плов- |
Димит-ровград |
93 |
1ч 16м |
80,2 |
0ч 55м |
101 |
Тук ще отбележа, че при отчитане на времепътуването и скоростта по тази жп линия има резерви, понеже железопътния състав не може да развие скоростите, които позволява новата жп линия.
Накрая ще обобщя: Скоростите на влаковете по старите и неремонтирани жп линии у нас отстъпват два пъти на скоростите по автомобилните пътища. Отговорът на въпроса: „Бърз ли е железопътния транспорт в България” е НЕ, не е достатъчно бърз, за да е конкурентен на автомобилния.
Приложение - карти на сравняваните маршрути:
Кулата - Видин
Стара Загора - Русе
Бургас - Добрич
София - Русе
София - Бургас
Пловдив - Димитровград
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за железопътния транспорт в България. Част 2
Тагове:
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
След дрямката в петия рунд Кобрата се съ...
Учтиви идилци от Дон в Париж
Нашият ЖП транспорт и жерезопътната врежа тепърва ще се развива и расте ,но от това ние няма да имаме финансова полза .Този отрасъл ще го глътната големи западни компании.
За тях сега е важно да подбият цената и да докажат пред света ,че не сме в състояние да го развиваме и използваме.
Ние сме победена държава и наистина сме колония на запада."Български железници" ,като име може би ще остане ,но файда за народа ни няма да има.
Не са виновни хората -те знаят какъв ще е краят.И това го знаят от момента в който окрадаха керемидите от покривите на ТКЗС-тата.