Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2014 10:01 - Голямата жп манипулация. Да пътуваме ли вече с влак, питам министър Папазов?
Автор: otempora Категория: Новини   
Прочетен: 3864 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 20.07.2014 21:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Господин министре,
Преди два месеца вие отрязахте лентата и плиснаха вода от менчето на новата високоскоростна отсечка от жп линията Пловдив - Бургас. Съгласно обявената преди години процедура тази жп линия трябваше да бъде за скорост 160 км/ч. Вие открихте жп линията, а за нея бяха издадени всички държавни документи, че са постигнати експлоатационните показатели. Ако това е така, би трябвало влаковете да се движат със скорост 160 км в час в правите и при преминаване в отклонение на стрелки с радиус 300м, с 50 км/ч, а през стрелки с радиус 190, със 40км/ч. Тъй като е забранено преминаването на влакове по нормално експлоатирана жп линия през стрелки с радиус 190 км/ч, ви питам:
     1. Вие твърдите по медиите, че влакът трябва да влезе в гара Калояновец със скорост 40км/ч, но е влязъл с недопустимата скорост до 100 км/ч. Ако сте прав, означава, че влакът е пропуснат през стрелка с радиус 190мм. Защо се пропуска пътнически влак в нарушение на всички наредби и правилници през такава стрелка?
      2. Ако сте сгрешил и ограничението, което е трябвало да спази влакът е 50 км/час, питам работела ли е нормално гаровата сигнализация и ако е "ДА", има ли нарушение от страна на машинистите на подаваните сигнали за навлизане в гарата на път в отклонение? Ако отговора е "ДА", това означава че локомотивните машинисти грубо са нарушили нормативната уредба и трябва да бъде търсена от тях отговорност за щетите и неспазване на нормите. Ако отговорът е "НЕ", тогава вина за инцидента има неизправната гарова сигнализация. Ако гаровите сигнализации 2 месеца след ремонт са в състояние да убиват хора и да нанасят щети за над два милиона лева, какво е състоянието на гаровите сигнализации на всички останали гари?
         3. По ваши думи влакът се управлява от автоматично локомотивно управление, но то може да бъде изключено и машинистите да управляват ръчно. Честа ли е практиката да се изключва АЛУ и да се преминава на ръчно управление в БДЖ и колко такива случая са регистрерани? След като по думите ви локомотивният машинист е бил един от най-добрите в БДЖ и е допуснал нарушения, които по думите ви са довели до катастрофа, какви са рисковете тогава при управление на влаковете от не толкова добри машинисти?  
     4. Вие твърдите, че локомотивните машинисти са допуснали нарушение, понеже влакът е управляван от помощник локомотивния машинист и това е довело до инцидента, а не състоянието на железния път. Защо е помощник локомотивния машинист в локомотива, ако той само застрашава сигурността на движението? 
       Господин министре, като ви слушам по медиите, ми се иска никога да не се качвам на влак и никога да не допускам никой от близките и приятелите ми да не го прави, защото явно в железницата дори най-новите отсечки са безкрайно опасни. Може да се минава с високи скорости в нарушение на правилата, може да се изключват автоматичните управления на локомотивите, може да не работи гаровата осигурителна система, може да се разменят локомотивните машинисти и това да създаде опасност, може да бъде открита нова жп линия и тя да доведе до дерайлиране, може да се прави нова жп линия за 160км/ч, но влаковете трябва да се движат с 40км/ч. Аз мога да ви запитам още няколко неща - защо прелезът в гарата не е ремонтиран напълно, а само през част от коловозите, защо гарата няма ограждения, защо пероните са ниски и нямат тактилни ивици...? Само от последния въпрос, отговорите на които могат да се констатират от непрофесионалисти, може да си извади човек извод и за многото други нарушения допуснати в проекта и при ремонта на тази жп линия. Не са ли вашите изказвания една голяма манипулация, за да се отклони вниманието на обществеността от истинската причина за катастрофата - некачествения ремонт и грешно похарчените пари?
     Аз бих ви ориентирала да насочите разследването си към състоянието на пътя по ниво преди, във и между стрелките във входната гърловина. Да обърнета внимание на отводняването в тази зона и как то може да повлияе върху състоянието на пътя. 
    Накрая бих ви попитала господин министре, след като кражбата на няколко скрeпления или недисциплинираността дори на най-добрите машинисти, може да доведе до убийства на децата ни, да пътуваме ли с влак? Дерайлиранията зачестяват, а мерки от МТС - никакви...
 



Гласувай:
4



Спечели и ти от своя блог!
1. freeoldmen - Ех, де да имаше и отговори!
13.07.2014 12:41
Но по стар български обичай трагедията ще се забрави, до следващата неизбежна такава.
А министъра ще си направи ... сепуко. Българско.
цитирай
2. kpd - Не вярвам във версията за премин...
13.07.2014 21:50
Не вярвам във версията за преминаване на влака в отклонение. Нека напишат от кой на кой коловоз е преминал влака! При влизане в Калояновец от Пловдив, влакът влиза на трети коловоз. Отклонителния коловоз за него е втори. До колкото виждам от снимките той е дарайлирал върху трети и четвърти коловоз. Какво прави по дяволите на четвърти коловоз, където са насрещно движещите се влакове?
цитирай
3. kpd - А пропо днес пак има дерайлиране - ...
13.07.2014 21:52
А пропо днес пак има дерайлиране - Чумерна - Гаврилово.
цитирай
4. otempora - Според машиниста светофорът е с...
14.07.2014 19:41
Според машиниста светофорът е светел за прав коловоз. Като че ли това твърдение ми се струва по-близо до истината от Папазо-Ламбревите лъжи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: otempora
Категория: Лични дневници
Прочетен: 302651
Постинги: 144
Коментари: 128
Гласове: 532