Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2012 17:24 - Накратко за транспортните коридори
Автор: otempora Категория: Бизнес   
Прочетен: 13838 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 30.10.2013 08:16


   Договорът за Трансевропейска транспортна мрежа има  за цел да стимулира развитието на транспортната инфраструктура в Европейския съюз и на континента. Счита се, че общата транспортна мрежа е ключов елемент за създаването на общоевропейски пазар и постигане на икономическа и социалната кохезия. Развитието на Трансевропейска транспортна мрежа включва взаимна връзка и оперативна съвместимост на националните транспортни мрежи.  Предвижда се изграждане, реконструкция и ремонт на: пътища, железопътни линии, вътрешноводни пътища, летища, морски и речни пристанища и системи за управление на трафика.    image        На територията на Република България преминават пет стратегически транспортни направления (коридори). Те са определени по време на общите Европейски конференции на транспортните министри в Крит (1994г.) и Хелзинки (1997г.):
Общоевропейски транспортен коридор IV
Дрезден / Нюрнберг – Прага – Виена / Братислава – Будапеща – Арад – Букурещ – Констанца/ Крайова – София – Солун / Пловдив – Истанбул
Общоевропейски транспортен коридор VII
Река Дунав
Общоевропейски транспортен коридор VIII
Бари / Бриндизи – Дурас/ Влора – Тирана – Кафазан – Скопие – София – Пловдив – Бургас / Варна
+ пътната връзка Орменион – Свиленград – Бургас, осигуряваща връзка с Коридори ІV, ІХ и транс-европейската транспортна мрежа;
+ Бяла / Горна Оряховица – Плевен – София, осигуряваща връзка с Коридори ІV и ІХ;
+ Кафазан – Капстиче / Kристалопиги, осигуряваща връзка с транс- европейската транспортна мрежа
Общоевропейски транспортен коридор IX
Хелзинки – Сант Петербург – Москва / Псков – Киев – Любасевка – Чисинау – Букурещ – Димитровград – Александрополис
Клон A: Одеса - Любасевка / Разделна
Клон В: Киев – Минск – Вилнюс – Клаипеда / Калининград
Общоевропейски транспортен коридор X
Залцбург – Любляна – Загреб – Белград – Ниш – Скопие – Велес – Солун
Клон А: Грац – Марибор – Загреб
Клон B: Будапеща – Нови сад - Белград
Клон C: Ниш - София (Димитровград – Истанбул през коридор IV)
Клон D: Велес – Прилеп – Битоля – Флорина – Вия Игнация – Игуменица
   Като елемент от общата европейска стратегия за развитие на транспортната инфраструктура у нас беше разработена Секторната оперативна програма „Транспорт” 2007– 2013 г. Целта на тази програма е развитието на железопътната, пътната и водна инфраструктура, както и стимулиране развитието на комбиниран транспорт у нас в съответствие с транспортната политика на Европейския съюз.  Повече за тази програма – в следващия материал.



Гласувай:
2
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: otempora
Категория: Лични дневници
Прочетен: 245441
Постинги: 144
Коментари: 128
Гласове: 532